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참고자료/팀빌딩

팀빌딩의 네 가지 중점사항

저작자표시 michaelcardus님이 일부 권리를 보유함


[원제: Four Qualities to Look for When Hiring]

진실성, 역량, 태도, 적응력에 초점을 맞출것

[번역]

제 경험으로는, 가장 신경을 써야 하는 부분은 진실성입니다.

제가 관여한 118개의 회사들 중에 3명의 좋지 못한 사람들을 상대하였습니다. Edgar도 함께 경험 하였지요. 아주 고통스러웠던 경험이라고 말해도 좋겠네요. 저희는 여러분들이 이 문제에 대해 이해할 수 있도록 몇 가지 질문을 드리려고 합니다. 첫 번째는, 사람이나 회사, 혹은 그룹에 혜택이 주어야하는 결정에 맞닥뜨린다면 어떻게 해야 할까요? 경험을 바탕으로 생각해보면, 언제나 자신들에게 돌아갈 이익만을 보고 결정을 내리는 사람들이 가장 위험할 사람들인 가능성이 있습니다. 그래서 저는 여러분들에게 이러한 사람들을 고용하는 상황이 오지 않도록 반드시 생각해 볼 것을 권장합니다. 왜냐하면 그건 맹독과 마찬가지이니까요.

당신이 어떤 회사에 투자를 하든, 파트너와 일을 하든, 중요한 자리에 누군가를 고용하든, ‘진실성’은 항상 여러분이 염두해 두어야 할 첫 번째 사항입니다. 다툼은 언제나 있다고 말할 수 있습니다. 그리고 어떤 동료가 말하길, 다툼과 분쟁이 없다면 그곳에는 아무런 이익이 없다는 것입니다. (즉, 무언가 이득이 될 만한 것이 있기 때문에 다툼이 있다는 뜻이겠죠.) 따라서 여러분은 ‘나’의 이익이 아닌 ‘그들의’ 이익을 위해 일어나는 많은 상황을 다뤄야만 합니다. 따라서 여러분이 그들을 믿지 못한다면 애당초 고용을 하지 말길 바랍니다. 저 같은 경우는 (고용을 위해) 이력서를 읽기 전에, 먼저 제가 찾는 성향의 인물을 설정해둡니다. 그런 다음 몇 천장인지 모를 이력서를 읽기 시작합니다. 이력서란 무얼까요? 그건 마케팅을 위한 문서입니다. 이건 당신에게 무언가를 팔기 위해 만들어진 것입니다. 저는 그곳에서 항상 커다란 차이를 봅니다. 가끔 여러분들은 3년, 5년의 이력을 가졌다는 사람들을 볼 것입니다. 근데 단순히 이것만 가지고는 아무런 설명이 되지 않습니다. 왜냐하면 그들은 실패한 경험에 대해서는 이야기를 하지 않으니까요. 그들은 단지 그들이 어떻게 보였으면 하는지에 대해서만 기술하였지, 그들이 실제 어떤 사람인지는 언급하지 않고 있습니다. 따라서 여러분이 누군가를 고용할 때는 그들의 기록들을 신중히 파헤쳐보고, 그들이 무엇이든 할 수 있다고 일방적으로 밀고 들어오는 것들에 현혹되기 보다는, 그들이 무엇을 성취하였는지를 신중하게 보아야 합니다.

다른 요소는, 당연하게도 중요한 분야에 필요한 전문성, 지혜, 역량을 가진 사람과 함께 일을 해야 한다는 점입니다. Michael Klein (Endeavor의 board of directors) 은 말을 빌려 이야기를 하겠습니다. 새로운 네트워크에 초대되고, 여러분의 성공이나 실패에 영향을 줄 수 있는 새로운 사람들을 만날 수 있는 네트워크는 글로벌 사업가를 육성하려는 Endeavor 에 있어서 핵심적인 요소입니다. 따라서 누군가를 고용하는 것이 걱정된다면 여러분은 이렇게 말해야 합니다. “누가 그들을 알고, 그들을 어떻게 생각하는가? 그리고 그것이 어떻게 내가 성취하려는 사업과 연관이 있는가?”

마지막 요소는 ‘태도’입니다. 이것 또한 성향과 관계가 있습니다. 왜냐하면 어떤 사람의 태도는 다양한 방식으로 당신의 벤처에 유용한지 곧 밝혀질 것이니까요. 한가지만 더 덧붙이자면, 당신이 모든 것은 변할 것이라는 것을 가정한다면 당신은 ‘변화에 익숙한 사람'과 함께 하여야 합니다. 실제로는 여러분 제품의 스펙이나 가격, 유통채널 등은 엄청나게 변할 것입니다. 따라서 변할 수 있는 능력을 가진 사람들과 함께 일하는 것 또한 매우 중요합니다.

[원문]

In my experience, the thing you have to pay most attention to--and Edgar touched on this as well--is integrity. In the 118 companies I've been involved in, I dealt with three bad people. To say that those were painful experiences would be an understatement. But we'll try to give some questions that might help you in catching them. One is, when confronted with a decision in which it could benefit the person, or the company, or the group, how will they behave? And in my experience, people who always make the decision in their own best interest are the most dangerous people possible. And so I encourage you to think hard about hiring and not ending up having those people on your team, because they are absolute poison. And whether you are investing in a company, you're working with a partner, you're hiring someone in a critical role, integrity has to be at the forefront of your thinking. I will say conflict is everywhere. And indeed, a colleague says, without conflict, there is no interest. So you have to deal with situations where people could do things that are in their best interest, not in yours. So if you don't trust them, don't hire them in the first place. For me, I try to come up with a set of characteristics of an individual that I'm trying to explore. And I've now read I don't know how many resumes, thousands and thousands of resumes. What is a resume? ... This is the audience participation part of it. ... It's a marketing document. It's designed to sell you something. I always look at their ... there are huge gaps in resumes. Sometimes you look in there, five years, not accounted for. Because they don't talk about failures. They talk about a description of how they would like to be seen, not how they are. So your job, in hiring, is to actually dig deeply and understand their track record, what they accomplished, not what a rising tide enabled them to do, but rather what they accomplished. The other thing is, clearly, it's useful to have people who have some expertise, some wisdom, some competency in a critical area. Michael Klein talked about that. Networks is critical, because indeed, it's at the core of what Endeavor is, which is you've been invited into a different network, so you now know a bunch of people or can touch people who will affect your success and failure. So when you worry about hiring someone, you need to say, "Who did they know, and what do those people think of them? And how does relate to exactly what I'm trying to accomplish in this business?" And finally, attitude. This also relates to character, because a person's attitude is actually what will happen, what will affect, in many ways, how productive they are in your venture. Now, the other thing I would just comment on is, given that you know everything will change, it's useful in a venture to have people who are capable of change. Because in reality, your description of your product and your pricing and your distribution channels are all likely to be thrown up in the air. So trying to anticipate people's ability to change is critical.